Froom! – Filmska škola za djecu

2.4.–6.4.2018., MMSU, Art-kino Croatia

Frooom! je inovativna integrativna škola medijskog, filmskog i informatičkog opismenjavanja djece i mladih. Od 2012. se proširio u 7 županija i 9 gradova: Prelog, Sinj, Koprivnica, Rijeka, Split, Pakrac, Osijek, Komiža i Zagreb, a dvije godine odvijao se i u Opatiji. Kao vrijednog, inovativnog i potrebnog prepoznali su ga brojni roditelji i djeca, novinari, te medijski i filmski djelatnici, ali i mnogi donatori, sponzori, partneri i lokalne samouprave.

PRIJAVA

Namijenjen je primarno djeci i mladima do 16 godina (od 8 do 13 u početnoj razini nastave) s afinitetom prema medijskim i filmskim umjetnostima i stvaralaštvu, ali uspješno potiče i generalno stvaralaštvo djece kroz razrađenu metodologiju, a polaznicima daje i bogat zbir društvenih vještina koje uspješno integriraju u ostale školske ili izvanškolske aktivnosti. Frooom! je odgovor na potrebu današnje djece za stjecanjem mnogih znanja i vještina te integriranje jedne u drugu. U program su uspješno uključena i djeca s blažim poremećajima u ponašanju te kretanju: distrofije mišića, touretov sindrom, blaži oblici autizma, ADD, ADHD – za koje su osmišljeni i posebni sadržaji primjereni potrebama.

Program također kao polazište uzima u obzir da su polaznici danas „digitalno pismeni po rođenju“ iako uglavnom ne razumiju ni riječ digitalno ni pismeno te ih stoga treba sustavno i odgovorno opismenjavati primjereno njihovom dobu. Stoga je Frooom! u jednom svom dijelu i program informacijskog opismenjavanja te često djeci daje lateralan uvid u povijest filma i filmske tehnike dok ih digitalno osvještava i upoznaje s računalnim programima za obradu slike, zvuka ili stop animacije.

Frooom! praktično i sudionički obučava djecu da prepoznaju namjeru, svrhu, cilj i vrijednost pojedinog filmskog djela, čime stječu znanja za prepoznavanje i onih filmskih i medijskih sadržaja koji im nisu primjereni ili ih na neki drugi način ugrožavaju. Integrativnost i inovacija ovog programa je i u sustavnom upućivanju polaznika na mogućnost primjene znanja Frooom!-a u školi i ostalim vanškolskim aktivnostima, kao i što istovremeno u provođenje programa uključuje i članove njihove šire i uže obitelji opismenjavajući tako filmski/medijski i njih. Roditelji su prije početka provođenja programa upoznati s našim cijelim odgojno-obrazovnim procesom i stoga se rado uključuju u rad radionica, ali i u domaće zadatke svoje djece nakon cjelodnevne radionice; roditelji i članovi obitelji polaznika tako često postaju protagonisti, glumci, snimatelji, koproducenti, koscenaristi i asistenti kratkih filmskih ostvarenja svoje djece.

Ovaj obrazovno-odgojni program se u Rijeci ostvaruje kroz dugogodišnju suradnju i partnerstvo s Muzejem moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci, udrugom Filmaktiv te Art kinom Croatia (te ostalim udrugama i institucijama u Rijeci koje se bave ili žele baviti s medijskim i filmskim opismenjavanjem) kao i kroz suradnju s osnovnim školama (učiteljima, ravnateljima, roditeljima i djecom).

Projekt su prijašnjih godina podržali Hrvatski audiovizualni centar (HAVC, komplementarne djelatnosti), Vladina agencija za elektroničke medije (AEM), Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (izvanastavno obrazovanje), gradovi Zagreb, Rijeka, Split, Koprivnica i Prelog, Primorsko-goranska, Međimurska i Splitsko-dalmatinska županija te savezi udruga i ostali brojni donatori i sponzori.

Izravni korisnici ovog projekta su djeca od 7 do 16 godina i članovi njihovih obitelji. Provedba radionice u Splitu, s obzirom na uočeni deficit sličnih sadržaja, od velike je važnosti i za generaciju sudionika, ali i za širu lokalnu zajednicu: stručnu populaciju, ali i najšire građanstvo. Korisnici ovog programa su osim samih polaznika i članovi njihove uže i šire obitelji, jer ih sustavno i smišljeno uključujemo u tijek i provedbu programa te ih kroz zabavne domaće zadatke činimo sudionicima obrazovno-odgojnog procesa.

Demokratizacija i edukacija građanstva spadaju u temeljne djelatnosti Bacača Sjenki od osnivanja 2002., a programom Frooom! se polje djelovanja širi i prema djeci i mladima razvijanjem institucionalnih, vaninstitucionalnih i izvannastavnih obrazovnih metoda koje korisnicima daju praktične i teoretske alate za gledanje, promišljanje i stvaranje autorskih filmskih i multimedijalnih radova.

Unutar obrazovnog programa Frooom!-a svakog se dana prikazuje barem jedan film za djecu i mlade, a 2 do 3 puta tjedno projekcije su otvorene i besplatne za javnost.

Za ostvarivanje vrhunskog filmskog programa surađujemo s Hrvatskim filmskim savezom, Hrvatskim filmskim arhivom, producentskim kućama (Zagreb, Jadran film i Centar film), filmskim arhivima jugoistočne i srednje Europe, pojedinim distributerima (Restart, Radar, Discovery i Continental) kao i s TV kućama (Klasik TV) te stalno unaprijeđujemo program recentnim svjetskim ostvarenjima, a radne metode razmjenom iskustava s partnerima iz drugih regija i država.

Mentori na Frooom! radionicama su mahom mladi stručnjaci koji godinama djeluju na području filma, videa, televizije, kazališta i animacije: Boris Bakal, Vedran Senjanović, Veno Mušinović, Anja Pletikosa, Sanja Milardović, Dalija Dozet, Nora Krstulović, Ivan Marušić Klif, Nada Kovačević, Stipe Bagarić, Dražen Žerjav, Lea Mileta, Dea Jagić, Bojana Burnać, Tihana Mandušić, Lidija Kraljić, Jakov Čuveljak, Anita Čeko…

Frooom! u Rijeci financijski podupiru Hrvatski audiovizualni centar, Agencija za elektroničke medije, Primorsko goranska županija te naravno i Grad Rijeka, a nikako ne bi bio moguć bez naših sjajnih dugogodišnjih partnera Muzeja moderne i suvremene umjetnosti, Art kina Croatia, udruge Filmaktiv te Hrvatskog filmskog saveza.

Bacači Sjenki su višestruko nagrađivana neprofitna organizacija iz Zagreba koja je u svom 16-godišnjem radu i javnom djelovanju ostvarila više od 150 suradnji s profesionalcima iz više od 30 zemalja svijeta te realizirala više od 50 edukativnih, kazališnih i filmskih projekata i manifestacija na 4 kontinenta. Uspješno i bez poteškoća isprepliće međunarodnu suradnju, kazališne izvedbe, urbane intermedijalne projekte, aktivizam, pedagoški rad, video umjetnost te selektorsku praksu u cjelovito umjetničko djelovanje.